MUAKA MUSHA! BON ANY NOU! des de Rwanda

Ja sóc aquí!

Tot sorprenent a tots nivells.

Des que trepitjo l'aeroport, m'adono que sóc a un lloc molt diferent dels molts que havia conegut fins ara.

L'acollida molt bona per part de JRS. És fosc. Dormim a Kigali a un centre dels jesuites. No possibilitat de dutxa després d'un viatge tan llarg. No raja l'aigua. Caldrà esperar.

Al matí en llevar-metampoc hi ha aigua a les "dutxes" i em rento com puc. Marxem cap a Kibuye i em quedo admirada de la bellesa del paisatge i de les corrues de gent pels camins amb bultos al cap. La típica estampa africana i tothom mirant-nos. Són quasi 3 hores de camí i vaig amb els ulls molt oberts el cos "tocat" pel trasvals del viatge i el sopar de la nit abans, i el cor un xic esporuguit.

Arriboa la casa on seré els primers mesos i em quedo extasiada: el llac kivu i tot de petites illes sota els peus de la casa situada en un dels mil turons, com diuen de Rwanda.

És un regal de Déu enmig de les moltes coses a les que hauré d'acostumar-me. Estic acostumada a les comoditats del "primer món" i a cada moment em dic "mica en mica", M. Carme.

Continuarà...

2 comentaris:

journalist ha dit...

Des de Barcelona també, feliç any nou per tu, Carme. Que bé que fas de dir "de mica en mica".
Demà, quan els nens es llevin, els ensenyaré aquesta foto amb aquest paisatge tan diferent del nostre, però tan bonic. Reb una forta abraçada i que els Reis et portin hores de descans! Una forta abraçada,
Francesca

Anònim ha dit...

Hola. Maria Carme! Bon any Nou ( i aquesta vegada, si que és nou de veritat, per a tu) -Bé,i per nosaltres, teus companys de feina, també ho serà, de nou i diferent, sense la teva presència física entre nosaltres-
Estic segur que l'absència de les comoditats a què estem acostumats al "primer" món es veuran recompensades per vivències i sentiments que no ténen preu. Puc sospitar que les mancances materials van lligades a un perfeccionament de l'anima, en la carrera sempre ascendent cap al nostre Pare celestial. Rep tota la força que el meu pensament et pugui transmetre des de tanta distància física com ens separa. Endavant i fins la propera comunicació. Una forta abraçada!